Podsetimo se istorijita i razvoja preduzeća “Pantransport“? Koje su ključne tačke uspeha do sada?
Voja Savičić, DIREKTOR “PANTRANSPORTA“; Starčevo ima najbolji prevoz
- Mar 06, 2025
Čak 91 autobuski polazak dnevno prolazi kroz Starčevo
- “Pantransport“ je počeo da obavlja prevoz na teritoriji Grada Pančeva 15. juna 2020. godine. Vozni park našeg preduzeća sada čini 60 autobusa sa najvećim mogućim stepenom ekološke zaštite. Nivo emisije štetnih gasova odgovara standardu “Euro 6“ kako kod gasnih autobusa, odnosno autobusa na komprimovani prirodni gas, tako i kod dizel vozila. Posle nepunih pet godina eksploatacije, autobusi izgledaju kao novi zahvaljujući održavanju vozila od strane našeg tehničkog sektora, koje je na najvišem mogućem nivou.
Naš prevoznik poseduje najsavremeniji monitoring javnog gradskog saobraćaja koji omogućuje: upravljanje vozilima na mreži linija, povećanje efikasnosti sistema javnog prevoza, optimizaciju mreže linije, kontrolu rada vozača, praćenje broja putnika u vozilu u realnom vremenu, mogućnost efikasnih reakcija u nepredviđenim i vanrednim situacijama, povećanje bezbednosti vozača i putnika, bolje informisanje putnika. Na osnovu svih navedeni parametra donosimo odluke o dodatnom angažovanju resursa ili uvođenju novih linija. Jedan od ključnih uspeha su profesionalni kadrovi koji rukovode procesima rada i koji su posvećeni svojoj kompaniji.
Kako ocenjujete trenutnu poziciju na tržištu prevoza u Pančevu i širem okruženju?
- Privredno društvo “Pantransport“ doo i Grad Pančevo su potpisnici Javnog ugovora za dodelu koncesije za javnu uslugu poveravanja obavljanja delatnosti domaćeg linijskog prevoza putnika na teritoriji Grada Pančeva.
Posebno treba istaći specifičnost postojećih registrovanih linija koje povezuju Pančevo sa Beogradom, koje su po intenzitetu putničkih tokova, tehnologiji rada, tipovima vozila i drugo, najpribližnije karakteru gradsko-prigradskih linija. Autobuska linija Pančevo - Beograd u postojećem stanju direktno povezuju centralno gradsko područje Pančeva, sa centralnim gradskim područjem Beograda. Početno - završne stanice su: u Pančevu - autobuska stanica, dok su u Beogradu direktno povezane dve autobuske stanice - glavna autobuska stanica BAS i železničko-autobuska stanica Dunav stanica.
“Pantransport“ se pozicinirao kao vodeći autobuski prevoznik u ovom delu Banata i trudićemo se da zadržimo i opravdamo tu ulogu kroz pruženi kvalitet usluge .
Koji su glavni izazovi u oblasti transporta sa kojima se suočavate, posebno u pogledu održavanja voznog parka i logistike?
- S obzirom na to da je prosečna starost voznog parka ispod pet godina i da se redovno i na visokom nivou vrši preventivno održavanje, do sada nismo imali većih iskušenja kada je u pitanju održavanje voznog parka. Jedini problem je bio početkom 2022. godine kada je usled ruske agresije na Ukrajinu došlo do poremećaja u lancu snadbevanja rezervnih delova, ali smo uspešno održavali vozni park i u tom periodu.
“Pantransport“ je do sada odolevao problemu nedostatka vozača i uvek imao optimalni broj na raspolaganju kako bi organizovao rad u skladu sa propisima koji regulišu oblast radnog vremena posade motornih vozila. U Srbiji nedostaje više od 30.000 vozača. Snižena je starosna granica za dobijanje vozačke dozvole C i D kategorije, ali to svakako neće rešiti nedostatak profesionalnih vozača, ali će ublažiti u nekoj meri nedostatak vozača. Neophodno je da resorno i druga ministarstva preduzmu vrlo ozbiljne, sveobuhvatne mere koje će doprineti da posao profesionalnog vozača bude poželjan.
Novina ove godine je izgradnja nove autobuske stanice. Šta time dobija prevoznik, a šta građani, korisnici vaših usluga? Kada možemo očekivati da će početi izgradnja stanice, a zatim i prebacivanje linija i svih usluga “Pantransporta?
- Nova autobuska stanica biće izgrađena po najsavremenijim standardima u građevinarstvu, po principima održive gradnje, a sadržaće i niz sadržaja koji ne postoje na postojećoj autobuskoj stanici. Glavna dobrobit koju će imati svi građani Pančeva, jeste izmeštanje saobraćaja iz centra grada čime će se drastično smanjiti saobraćajne gužve, a putnici će dobiti izuzetno visok nivo kvaliteta usluge na novoj autobuskoj stanici.
Premeštanjem autobuske stanice na novu lokaciju u Gornjem gradu značajno će se unaprediti usluga prevoza putnika, jer će nova mreža linija gradsko-prigradskog prevoza biti u značajnoj meri proširena. Takođe, velika prednost u organizacionom smislu je da se na istoj lokaciji nalaze i autobuska stanica i poslovno-tehnički objekat gde će se održavati vozila “Pantransporta“.
Kakva je saradnja sa Gradom Pančevom i drugim lokalnim vlastima u vezi sa transportnom infrastrukturom i potrebama naših sugrađana?
- Pored gradskog i prigradskog saobraćaja na teritoriji Grada Pančeva, “Pantransport“ obavlja polaske na međumesnim linijama ka susednim opštinama Kovin, Opovo i Kovačica. Odnos “Pantransporta“ prema predstavnicima svih lokalnih vlasti je odnos međusobne saradnje i koordinacije, sa ciljem realizacije ugovorenih obaveza, a radi postizanja najviših stanadarada pri zadovoljenju potreba korisnika usluge prevoza.
Naše čitaoce najviše zanimaju linije koje saobraćaju prema Starčevu. Koliko autobusa vozi u ovom pravcu i da li je to dovoljno za broj putnika koji koriste ovu relaciju?
- Kada govorimo o javnom putničkom prevozu putnika na teritoriji Grada Pančeva, možemo zaključiti da Starčevo ima veoma dobru saobraćajnu povezanost sa ostalim delovima grada, po pogledu broja linija i učestalosti nailazaka autobusa. Kvalitet usluge značajno smo podigli kada smo ozvaničili liniju broj 8, a to je bilo maja meseca 2023. godine, uvrstili nova 22 polaska sa prosečnim intervalom nailazaka autobusa na 40 minuta. Imajući u vidu da su kroz Starčevo pre toga već saobraćali autobusi na linijama 14 (Kotež 2 - Omoljica), kao i 25 (do Banatskog Brestovca) i 27 (do Ivanova), sada u zbiru građani Starčeva na raspolaganju imaju ukupno čak 91 polazak na relaciji do Pančeva i isto toliko iz Pančeva. Nijedno drugo naseljeno mesto na teritoriji grada Pančeva nema takav kvalitet!
Kako “Pantransport“ pristupa obuci i motivaciji svojih zaposlenih, posebno vozača?
- Svi vozači koji su zaposleni u našem preduzeću poseduju kvalifikacione kartice vozača koja dokazuje profesionalnu kompetentnost da obavljaju prevoz putnika. Svi vozači pohađali su po pet profesionalnih seminara iz raznih oblasti u transportu koje propisuje Agencija za bezbednost saobraćaja. Na taj način oni su stekli sve potrebne kvalifikacije koje su inače propisane i obavezne u zemljama EU, što svakako doprinosi povećanju kvaliteta usluge koju “Pantransport“ pruža svojim putnicima.
Kakvi su planovi za digitalizaciju usluga ili uvođenje novih tehnologija koje bi mogle da poboljšaju efikasnost poslovanja i korisničko iskustvo? Po ovom pitanju ste već dosta toga uradili?
- U proteklom periodu učinjeno je mnogo po pitanju digitalizacije i unapređivanja usluga u tom smeru. Uveli smo mogućnost beskontaktne naplate platnim karticama u našim vozilima, kao i mogućnost dopunjavanja mesečnih karata preko portala za fizička lice, čimo smo smanjili gužve na šalterima i povećali komfor našim vernim putnicima koji uslugu plaćaju preko mesečnih karata. Takođe, na stajalištima u centru grada postavili smo dva informativna displeja preko kojih putnici mogu dobiti pouzdane informacije o vremenu nailaska i udaljenosti autobusa na željenoj liniji. Ono o čemu ćemo razmišljati u narednom periodu biće uvođenje elektronskih novčanika, kako bismo putnicima omogućili bezgotovinsko plaćanje usluga u našim vozilima.
Da li u narednom periodu vaši putnici mogu da očekuju još kvalitetniju uslugu?
- Naš cilj je da postvimo nove standarde u pružanju usluga javnog prevoza i da budemo benchmark za ostale kompanije iz naše branše.
Korišćenjem najsavremenijih autobusa u prevozu putnika, implementiranjem tehnološke platforme koja služi za naplatu karata, tiketing i generalno monitoring čitavog sistema javnog prevoza, podižemo kvalitet usluga na viši nivo. Bezbednost naših putnika stavljamo kao prioritet, kao i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju. Verujemo da se uspeh može postići jedino kroz ljude. Nema važnijeg faktora u kompaniji od ljudi koji doprinose svojim radom našoj kulturi i poslovnim rezultatima. Zbog toga, svu potrebnu energiju i pažnju usmeravamo u pravcu da zaštitimo zaposlene i druge zainteresovane strane, koje su na bilo koji način uključeni u naše aktivnosti. Naše poslovanje je društveno odgovorno i zato radimo na umanjenju negativnih aspekta koji utiču na naš svakodnevni život kako na celo društvo i tako i na životnu sredinu.
Zorana Šteković