asanin

               Koje su to najznačajnije investicije na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži koje su planirane u 2021. godini?

 

            - JKP “Vodovod i kanalizacija“ je preduzeće koje je od vitalnog značaja za funkcionisanje grada i naseljenih mesta. Do kraja 2020. godine završeno je dosta toga što je prethodno planirano kao što je izgradnja vodovodne mreže u naseljenom mestu Skrobara. Radovi su finansirani iz sredstava Grada Pančeva i Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo Vojvodine. Vrednost radova je bila 12.213.102 dinara. Takođe, završena je rekonstrukcija vodovodne mreže, kišne i fekalne kanalizacije u NJegoševoj ulici. Ove godine se nastavljaju radovi koji su započeti u prošloj godini, a odnose se na izgradnju fekalne kanalizacione mreže u Šarplaninskoj ulici. U izradi je projekat rekonstrukcije instalacija vodovodne i kanalizacione mreže u gradskom parku koji će biti vrlo brzo gotov. Nadamo se da će se brzo naći i sredstva za završetak iste.

            “Vodovod“ poseduje studiju, analizu postojećeg sistema celog grada. Studiju, snimanje i izradu projekta finansiralo je JKP “Vodovod i kanalizacija“. Na osnovu te analize urađena je lista prioriteta za koju je urađen projekat rekonstrukcije mreže na teritoriji Grada Pančeva. U listi prioriteta za rekonstrukciju mreže nalaze se deo naselja Vojlovica, naselje “Utvin aerodrom“, Ulica Cara Dušana, Ulica Marka Kraljevića, naselje “Tip Stanko“,  naselje “Pepeljare“, Ulica Svetog Save i Ulica Vojvode Radomira Putnika. Nadamo se odobrenju sredstava iz Kancelarije za javna ulaganja kako bismo što pre krenuli u planirane radove.

            Jedino mesto koje nije priključeno na gradski vodovod je Banatsko Novo Selo. Dokle se stiglo u realizaciji ove investicije?

            - Što se tiče priključenja Banatskog Novog Sela na gradsku vodovodnu mrežu, urađeno je idejno rešenje, trenutno je u izradi projekat za dobijanje  građevinske dozvole. Naravno da je to jedan od prioriteta ovog preduzeća kako bi zatvorili ciklus, odnosno završili misiju priključenja svih naseljenih mesta na gradsku vodovodnu mrežu.

            U cilju osavremenjavanja poslovanja i u želji da budete više na usluzi korisnicima uveli ste i jednu novu uslugu - dostavu računa za vodu elektronskim putem, mejlom. O čemu se radi?

            - Novina u ovom preduzeću je mogućnost koju smo ostavili korisnicima da se računi dostavljaju elektronskom poštom. Kako se sve više korisnika služi internetom i plaćanje obavlja elektronskim putem, otvorili smo mogućnost da se i računi dostavljaju elektronski. Samim tim se vodi računa o zaštiti životne sredine smanjenjem dostave u papirnom obliku, a i naše preduzeće će imati priličnu uštedu uz ovakav vid dostave računa za utrošenu vodu.

            Povećava li se broj korisnika na vodovodnoj mreži, s obzirom da je na teritoriji Grada uočen porast stambene izgradnje?

            - Kako se infrastruktura ovoga grada ubrzano razvija i s obzirom na povećanu izgradnju stambenih objekata u poslenjih nekoliko godina, redovno smo angažovani na izgradnji priključaka na vodovodnu i kanalizacionu mrežu. Samo u prošloj godini imamo oko 700 novih priključaka. Očekujemo najmanje toliko i u 2021. godini, ali naravno da je sve relativno, jer zavisi od trenutne situacije u zemlji.

            U kakvom je stanju vodovodna mreža u Pančevu i koliki su gubici u njoj?

            - Gubici na vodovodnoj mreži nisu veliki. Najveći problem su vikend naselja kao što je “duboka bara“ i “čapljin“. Tu imamo povremeno registrovane divlje priključke i razuđenu sekundarnu mrežu u kojoj je teško kontrolisati havarije. Međutim, to su minimalni gubici u odnosu na mreže u susednim gradovima. Konstantno održavanje mreže dovelo je do toga su gubici na mreži zaista minimalni. Promenila se i svest građana u poslednjih nekoliko godina, pa se primećuje i racionalnije trošenje vode, naročito u letnjim periodima. Najbitnije je da bez obzira na razvoj infrastrukture, imamo dovoljan kapacitet za snabdevanje  i održavanje kontinuiteta istog. Naravno detektovanje gubitaka u znatnoj meri omogućava redovno očitavanje vodomera na koji stavljamo akcenat i insistiramo na tome. To ide u prilog i građanima, jer mogu na osnovu redovnih računa kontrolisati stanje na svojim vodomerima odnosno potrošnju i samim tim uticati na nju. Apelujemo na građane da omoguće čitačima nesmetan pristup vodomerima kako bi imali redovno očitavanje.

            Kakvo je stanje vodovodne mreže u Starčevu? Da li će nekih planiranih radova ili investicija biti tokom godine u ovom mestu?

            - Na pitanje kakvo je stanje vodovodne mreže u Starčevu, na osnovu prethodno navedene studije i projekata prioriteta, može se videti da starčevačka mreža nije u prioritetima rekonstrukcije. To znači da je pri skeniranju mreže konstatovano relativno dobro stanje mreže i da nema potrebe za urgentnim rekonstrukcijama. Obavlja se redovno održavanje, kao u ostalim naseljenim mestima.

            Kakav je kvalitet vode za piće u gradskom vodovodu?

            - Pančevačka voda je konstantno visokog kvaliteta i zasniva se na kontinuitetu ispravnih rezultata distributivne mreže o ispitivanju vode za piće, a u skladu sa važećim Pravilnikom o higijenskoj ispravnosti vode za piće. Redovna ispitivanja obavlja Zavod za javno zdravlje Pančevo. Na primer, zaključak godišnjeg izveštaja ZZJ-a o kvalitetu vode u distributivnoj mreži je sledeći: uzorkovano je i analizirano na mikrobiološku ispravnost 1.198 uzoraka od kojih je 30 uzoraka (2,5%) bilo neispravno. Uzimajući u obzir samo prisustvo patogenih i uslovno patogenih mikroorganizama procenat mikrobiološke neispravnosti je 0,75%, što je i u skladu sa preporukama Svetske zdravstvene organizacije (NJHO) da je prihvatljiv procenat mikrobiološke neispravnosti do 5% na godišnjem nivou.

            U prošloj godini smo krenuli sa rekonstrukcijom “korube“ na starom postrojenju na filter stanici kao i sa zamenom filterske ispune na novom postrojenju. Te radove nastavljamo i u ovoj godini, zajedno sa zamenom ventila na aeraciji na novom postrojenju. To će, svakako,  uticati na poboljšanje i kontinuitet kvaliteta prerade vode.

            Kakva je situacija s naplatom vode i koliki je procenat naplate?

            - Što se tiče naplate za usluge vode i kanalizacije, zadovoljni smo, s obzirom na okolnosti u ovim kovid uslovima, kako se održava kontinuitet naplate. Prošle godine procenat naplate potraživanja iznosio je 96% dok je u februaru iznosila 94%. Redovno šaljemo opomene kako bismo obavestili korisnike o neizmirenim računima i trudimo se da svakom korisniku omogućimo neku vrstu reprograma kako bi ostavili mogućnost plaćanja na više mesečnih rata. Imamo sluha za novonastalu situaciju u celom svetu, znamo da je veoma teško u ovakvim uslovima življenja ispratiti redovno izmirivanje bilo kakvih obaveza. Zato naši referenti za odnose sa strankama svakodnevno komuniciraju sa korisnicima i dogovaraju dinamiku plaćanja koju korisnik može da ispoštuje bez naročitog pritiska.

            Koji su to najveći izazovi sa kojim se “Vodovod“ suočava po pitanju infrastrukture i redovnog snabdevanja građana vodom za piće? Kako te izazove najefikasnije rešiti?

            - Misija ovog preduzeća je da svojom delatnošću prevashodno zadovoljava potrebe za snabdevanjem kvalitetnom vodom za piće građana i privrede na teritoriji Pančeva, Starčeva, Omoljice, Banatskog Brestovca, Ivanova, Dolova, Kačareva, Jabuke, Glogonja kao i odvođenjem otpadnih voda sa teritorije Pančeva. Cilj ovog preduzeća je da završi misiju povezivanja svih naseljenih mesta na gradsku vodovodnu mrežu. Tako će se mnogo lakše kontrolisati snabdevanje, održavanje, kvalitet i kontinuitet u isporuci. Nakon toga nam sledi nešto što je neminovno i što će se nadamo nesmetano završiti, a to je prečišćivač otpadnih voda za Pančevo.

            Finansiranje preduzeća vrši se prevashodno iz sopstvenih sredstava. Za redovno poslovanje, odnosno održavanje infrastrukturne mreže, koriste se sopstvena sredstva, a za investiranje u kapitalne objekte koriste se i sredstva iz budžeta, donacija i kredita. Od toga mnogo zavisi nastavak ciljeva koje je ovo preduzeće postavilo. Trudimo se da se nesmetano održava kvalitet, kontinuitet isporuke i tekuće održavanje u ovim kovid  uslovima.

Violeta Jovanov Peštanac

KONTAKT

Skupština mesne zajednice
Trg neolita 1, Starčevo, Srbija

Telefon: 013/631-144, 063/565-752

Faks: 013/631-144

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Video o Starčevu

Video: Starčevo 2002.

VREMENSKA PROGNOZA

Top