obilaznica 

           “Verujemo da ćemo do kraja marta završiti Sektor B obilaznice oko Beograda, a onda idemo u dogavaranje Sektora C“ - najavio je nedavno obilazeći gradilište obilaznice oko Beograda  predsednik Aleksandar Vučić.

          Ovaj deo obilaznice oko Beograda je izuzetno kompleksan i važan projekat. Značaj ove deonice je višestruk, i to ne samo za efikasno funkcionisanje same obilaznice, već i kao preduslov za niz drugih, danas vrlo aktuelnih  projekata. Osim što predstavlja autoputsku, ovaj segment obuhvata i železničku obilaznicu, pa samim tim je ključan za kompletiranje Beogradskog železničkog čvora i izmeštanje železničke infrastrukture iz centra Beograda. Pored toga, važno je napomenuti da je Sektor C takođe veoma bitan za saobraćajne tokove iz industijske zone Pančeva, koji trenutno koriste Pančevački most i uličnu mrežu Beograda krećući se ka centralnoj Srbiji. Ovaj projekat je od izuzetne važnosti i za Starčevo jer se očekuje formiranje industrijske zone oko ove deonice autoputa koja će biti tik uz naše mesto.

            Saobraćajni institut CIP završio je predlog Plana detaljne regulacije za deo obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva, uključujući i kombinovani drumsko - železnički most preko Dunava kod Vinče. Ukupna dužina ove deonice je 31 km za drumsku obilaznicu od Bubanj Potoka do Pančeva, odnosno 29 km za železničku obilaznicu od Belog Potoka do Pančeva. Plan obuhvata opštine Voždovac i Grocku, a zemljište na trasi obilaznice s beogradske strane je uglavnom obrađen, blago brdovit teren bez većih industrijskih objekata ili šumskih pojasa. S naše strane je rit.

            Trasa autoputa kreće  velike petlje “Bubanj Potok“, na ukrštanju Obilaznice sa Koridorom 10. Na trasi sektora C autoputa nalazi se 5 denivelisanih raskrsnica (Bubanj  Potok, Boleč, Starčevo, Pančevo istok, Pančevo sever) u okviru kojih je izgrađeno, ili će se tek graditi, 12 mostova i dva nadvožnjaka, gde treba istaći most kod Vinče dužine 600 metara bez prilaza. Most preko Dunava kod Vinče će biti kombinovan drumsko-železnički most sa punim profilom autoputa za drumski saobraćaj i jednim kolosekom za železnički.

            Najveću evropsku reku je uvek izazov premostiti, tako da će i ovaj most biti veliki građevinski poduhvat. Most će ispunjavati sve pravila za premošćavanje međunarodnih plovnih pravaca, kao što su razmak stubova ili visina kolovozne konstrukcije. Pored brojnih vijadukata, u okviru ovog segmenta se nalaze i dva tunela, od čega je tunel “Bubanj Potok“ najduži na čitavoj obilaznici sa dužinom od preko 1300 metara. Pored ovog biće probijen i tunel “Leštane“ u duzini od preko 700 metara, a oba će biti građena kao dve odvojene tunelske cevi za svaki pravac. Cela trasa autoputa predviđa i širok zaštitni pojas, konstrukcije protiv buke, pešačka ukrštanja, prolaze za divlje životinje, kao i zone za parkiranje, odmor i motele. Plan nalaže razvoj uslužnih i odmorišnih zona kod Boleča i između Starčeva i Pančeva.

            Kada se govori o železničkom koridoru u okviru Sektora C, on se proteže od stanice “Beli Potok“ do uključenja obilaznice na postojeći pravac Pančevo - Vršac. U zoni Bubanj Potoka planirana je izgradnja “triangle“ odnosno čvorišta za direktnu vezu Pančevo - Mala Krsna. Nakon ukrštanja sa postojećim pravcima, kao i autoput, pruga ulazi u tunel “Bubanj Potok“ i ide dalje ka Boleču kroz tunel “Leštane“. Na železničkoj obilaznici takođe postoje dva tunela, dva  mosta, pet vijadukta i dva podvožnjaka. Sva ukrštanja sa ostalim saobraćajem su planirana denivelisano kako bi se obezbedio neometan transport. Treba napomenuti da je obilaznica planirana pretežno za terenti saobraćaj, sa maksimalnim brzinama od 120 km/č. Trasa dalje sredinom novog mosta na Dunavu prelazi reku i nastavlja ka Starčevu i Pančevu. U Boleču će za potrebe Železnica Srbije biti izgrađena stanica sa tri koloseka i manjom staničnom zgradom od oko 100 m2 na južnom delu pruge.

            Dakle, sve je tu i sve je prošlo sve provere, javni uvid i druge analize. Ostaje nam da se ponadamo da aktuelna globalna situacija neće uticati na završetak ovog ambicioznog projekta koji će Starčevu udahnuti posve nov život i dalji razvoj. Prava prekretnica.

pripremio

P. Andrejić

KONTAKT

Skupština mesne zajednice
Trg neolita 1, Starčevo, Srbija

Telefon: 013/631-144, 063/565-752

Faks: 013/631-144

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Video o Starčevu

Video: Starčevo 2002.

VREMENSKA PROGNOZA

Top